Annonces Immobilières
Abbeville
Somme
Zilek : Immobilier Abbeville

Iarba grasă, o buruiană de care puţini ştim



Plantele sunt uzine de nutrienţi. Folosite cu pricepere şi în mod constant, ele pot înlocui cu succes orice medicamente şi suplimente costisitoare. De exemplu, dacă iei suplimente cu ulei de peşte, ulei cu omega 3, ulei de in sau antidepresive, le poţi înlocui pe toate cu iarba grasă, şi te vei bucura de o stare mai bună de sănătate, pe lângă faptul că vei şi economisi mai mulţi bani.
Iarba grasă (Portulaca oleracea)  numită şi graşiţă, buruiană grasă, iarba sau pita porcului, este o plantă spontană (o buruiană) ce apare frecvent printre culturile agricole. Este menționată de Dioscoride în lista plantelor medicinale folosite de daci, sub numele de lax.
Planta are o tulpină cărnoasa, tărâtoare, de forma cilindrică, iar frunzele spatulate, suculente, îngustate spre baza. Florile sunt de culoare galben portocaliu sau roșiatice. Fructul este o capsulă cu numeroase semințe mici de culoare cenușie. Într-un gram intră cca 2400 de semințe. O sămânță își păstrează proprietățile germinative 3-4 ani.

Nu o vei găsi în supermarket sau în magazinele naturiste (nu momentan). O poţi găsi numai în sălbăticie, ceea ce nu e deloc greu, pe timp de vară. În zona rurală, o găseşti prin grădini. În oraş, caută printre spaţiile verzi şi standurile cu flori.
Cu tulpinile ei groase, suculente şi târâtoare, şi frunzele verzi cărnoase, iarba grasă seamănă mai mult cu o plantă suculentă, nu cu una anuală, rezistentă. Seminţele ei fac faţă cu uşurinţă iernilor lungi şi friguroase.
Iarba grasă se culege prin tăierea vârfurilor moi - care pot fi de 2,5 cm sau de 20 de cm, în funcţie de dimensiunea plantei.
Se consumă crudă, asezonată cu ulei de măsline şi oţet, ori se sotează în puţin unt sau se adaugă în salate şi supe
Ca orice plantă, iarba grasă are o lungă istorie a folosirii ei în scop terapeutic.
Sucul plantei, aplicat peste piele, poate vindeca iritaţii, unele boli sau muşcături de insecte. Poate fi folosit şi împotriva tusei.
Iarba grasă este antibacterială, antiscorbutică, depurativă, diuretică şi febrifugă. Frunzele sunt bogate în omega-3, mai mult decât oricare altă plantă. Omega-3 are efecte benefice asupra sistemul imunitar, presiunii sângelui, nivelulului colesterolului, şi ajută chiar în problemele psihologice.
Experţii în plante spun că iarba grasă conţine până la 4000 ppm de acid alfa linoleic omega-3 (ALA) - ceea ce înseamnă că o porţie de 100 grame conţine 400 mg de ALA.
Puii hrăniţi cu iarbă grasă, fac ouă ce conţin cu până la de 20 de ori mai mult omega-3, decât ouăle obişnuite.
 
Este o sursă mai gustoasă, mai sigură şi mai eficientă de omega-3, decât suplimentele. Pentru a mări asimilarea acestuia, se poate consuma cu ulei de nuci.
Iarba grasă este o plantă ce combate depresia. Este una dintre cele cinci plante - pe lângă salată, frunzele de amarant, spanacul sălbatic şi năsturel - cu conţinutul cel mai bogat în substanţe antidepresive. Este, de asemenea, o sursă superioară de calciu, magneziu, potasiu, fenilalanină şi triptofan, toate fiind cunoscute pentru capacitatea lor de a ameliora efectele substanţelor depresive din creier.

Iarba grasă este plină de nutrienţi. O singură porţie, cât o cană, conţine necesarul zilnic de vitamina E, precum şi cantităţi semnificative de vitamina C şi pro-vitamina A.
De asemenea, este şi una dintre sursele cele mai bune de magneziu. O cană furnizează necesarul minim de 450 mg. Lipsa de magneziu este asociată cu diabetul, migrenele, osteoporoza, hipertensiunea şi astmul.
O cană de iarbă grasă proaspătă furnizează peste 2000 mg de calciu şi 8000 mg de potasiu. Femeile care iau suplimente cu calciu, nu îşi întăresc oasele prea mult în acest mod. Femeile care consumă alimente bogate în calciu -  urzică, iarbă grasă, seminţe de susan - au oase flexibile, rezistente la fracturi.
Seminţele de iarbă grasă au fost descoperite în peşteri din Grecia, locuite cu 16.000 de ani în urmă.
Nu uita însă că plantele nu sunt medicamente şi nu acţionează ca acestea. Plantele hrănesc, întăresc şi tonifică. Efectele lor sunt profunde şi de durată, însă au nevoie de ceva timp pentru a deveni vizibile.
Iarba grasă este un aliment, aşa că poate fi consumată în siguranţă şi în paralel cu utilizarea de medicamente. Pe măsură ce efectele sale încep să devină evidente, cu acordul medicului, poţi reduce treptat cantitatea şi numărul de medicamente şi suplimente pe care le iei.

Iarba grasă în oţet

Timp de preparare: 15 minute (inclusiv timpul necesar culesului plantelor).
Mod de preparare: Se foloseşte un borcan cu capac de plastic, sau orice recipient cu gură mai largă. Se umple recipientul cu iarbă grasă proaspată şi tăiată în bucăţi de 5 cm, lăsând şi ceva spaţiu în borcan.
Se umple borcanul sau sticla cu oţet din cidru de mere la temperatura camerei, cât să acopere bine plantele, apoi se pune capacul de plastic (capacele de metal vor prinde rugină). Se pune o etichetă cu data. Va fi gata de consum în şase săptămâni; dar poate sta şi până la un an.
Sugestii de consum: Se pot consuma ca atare, sau se pot folosi ca garnitură la legume verzi gătite, fasole, sau în salate, pentru o aromă deosebită şi un aport bogat de minerale.

Gazpacho cu iarbă grasă

Portii: 6-8
Timp de preparare: o oră (inclusiv timpul necesar culesului plantelor).
Această reţetă se poate face spre sfârşitul verii. Este un fel de mâncare pe gustul oricui, chiar şi al copiilor, pentru că nu are ceapă, usturoi, şi niciun fel de piper. 
Se taie cubuleţe roşii coapte, suculente (preferabil jumătate tomate rosii, jumătate tomate portocalii), cam 6 căni. Roşiile, cu tot cu sucul lăsat, se pun într-un bol mare de salată. Se curăţă castraveţii de coajă şi de seminţe, apoi se taie cuburi şi se pun cam 4 căni peste roşii. Se adaugă 1 lingură cu sare de mare. Se amestecă bine, se acoperă şi se lasă la frigider câteva ore. Înainte de a servi, se adaugă 4 căni de iarbă grasă (vârfurile moi), cam 20 de frunze de busuioc proaspăt şi 10 frunze de shiso proaspete (se taie de-a lungul frunzei de dimensiunea unei "îmbucături"), 2-3 linguriţe usturoi granulat, 2 linguri suc de lămâie şi jumătate de cană cu ulei de măsline extra virgin. Se potriveşte de sare după gust.

Sursa: https://viataverdeviu.ro/