traffic analysis

Cele mai sănătoase 11 alimente

__________________________________________

Cărţi de suflet










Tămăduitorul (film YT)      Inocenţă (film YT)
___________________________________________

Nutriţionistul american Jonny Bowden a realizat o listă cu cele mai sănătoase alimente pe care oamenii ar trebui să le consume zilnic, dar nu o fac din diferite motive.
Unul dintre acestea ar fi faptul că anumite produse, unele cu denumiri exotice, nu sunt comercializate în magazine.
Reporterul ziarului “The New York Times” l-a rugat pe Jonny Bowden – autorul celebrei cărti “Cele mai sănătoase 150 de alimente de pe glob” să prezinte o listă actualizată a mâncărurilor favorite, care sunt uşor de găsit în supermarketuri.

Iată lista doctorului Jonny Bowden şi câteva informaţii despre compoziţia şi proprietăţile acestor alimente:

1) SFECLA ROŞIE




Este o legumă foarte bogată în acid folic şi pigmenţi roşii naturali, cunoscuţi ca adversari redutabili în lupta împotriva cancerului. De regulă, se consumă în stare crudă (salate) sau fiartă (în amestec cu hreanul).
Originară din zona mediteraneană, sfecla rosie (“Beta vulgaris”), are un nivel caloric de 40 kcal/100g. Este usor digerabilă şi are un conţinut bogat în vitaminele A, B, C şi PP, potasiu, fier, calciu, proteine, hidraţi de carbon, zaharuri, glutamina. Este deosebit de eficienta în viroze, hipertensiune, anemii, imunitate scăzută, nevroze, demineralizare, tuberculoză, cancer, reglând şi funcţiile hepatice.



Este contraindicată în diabet, din cauza nivelului ridicat de zaharuri şi glutamină.
Frunzele de sfeclă roşie sunt şi ele deosebit de bogate în vitamine, fiind o sursă sigură de calciu şi fier natural.
De reţinut că, prin conservare în oţet de mere, sfecla roşie se îmbogăţeşte în vitamine prin procesul de fermentaţie (vitaminele B6, B12).


2) VARZA



Este bogată în special în provitamina A, vitaminele C şi E şi în fibre, elemente care asigură sănătatea celulelor. Este o legumă foarte puţin calorică, ea având în jur de 25 de calorii (100 kjouli) la 100 de grame de produs. Glucidele, care furnizează o parte din calorii, sunt constituite în primul rând din pentosan, glucide parţial asimilabile.
În afară de asta, ele mai conţin zaharoză, glucoză şi fructoză.
Protidele, care completează aportul energetic, sunt prezente şi ele la un nivel ridicat. Bogaţia vitaminică a verzei trebuie însă subliniată, ea figurând printre legumele cu cel mai mare conţinut de vitamina C (cele mai bogate sunt foile aflate la exterior).



Este de asemenea foarte bogată în vitamina E: 2-7 mg la 100 g, ceea ce constituie un adevărat record pentru o legumă. Vitaminele din grupa B sunt şi ele foarte bine reprezentate: B1, B2, B3, B5, B6, B9, adică toate cele care constituie grupa anticanceroasă. Un consum regulat de varză are efect benefic în prevenţia cancerului de colon în special, a celui de stomac, dar şi de plămâni, esofag şi rect.
Varza are proprietăţi dezinfectante şi cicatrizante la nivelul ţesuturilor, posedă o acţiune antiseptică pulmonară importantă şi proprietăţi expectorante, are acţiune anticancerigenă, antidepresivă şi este recomandată în regimul pentru diabetici.


3) SFECLA ELVEŢIANĂ





O legumă cu frunze verzi care protejează vederea şi care conţine vitamina K1.


4) SCORŢIŞOARA



Ajută la menţinerea unui nivel sănătos al glicemiei şi colesterolului.


5) SUCUL DE RODII





Este o băutură populară în special în Orientul Mijlociu, care scade tensiunea arterială şi conţine foarte mulţi antioxidanţi.


6) PRUNE USCATE



Sunt pline de antioxidanţi, extrem de bogate în glucide (fructoză şi levuloză), hidraţi de carbon, acizi organici, vitaminele A şi B, potasiu, calciu, fosfor, magneziu şi fier.
Ele fortifică sistemul nervos, combat stările de oboseală, stimulează tranzitul intestinal, normalizează volumul ficatului (reduc hepatomegalia); iată de ce, pruna este un aliment recomandat astenicilor, sportivilor, copiilor, persoanelor constipate, hepaticilor.
În plus, puterea depurativă şi diuretică a prunei o face utilă persoanelor suferinde de reumatism, arterioscleroză şi celor cu intoxicaţii alimentare acute.



7) SEMINŢE DE DOVLEAC





Au un nivel ridicat al conţinutului de magneziu, zinc şi alte minerale.
Sunt considerate de mare ajutor în eliminarea viermilor intestinali şi în stimularea activităţii rinichilor. Bolile de inimă asociate unor valori crescute ale colesterolului, bolile glandulare şi nervoase pot fi ameliorate cu ajutorul unei cure de seminţe.



8) SARDINE





Dr. Bowden le numeşte “alimentul sănătos dintr-o conservă”, pentru că au un conţinut foarte ridicat de acizi graşi omega 3 şi calciu, precum şi fier, magneziu, fosfor, zinc, mangan şi cupru – şi nu în ultimul rând, toată gama de vitamine B, precum şi vitamina D.
Boli precum psoriazisul, poliartrita sau astmul bronşic răspund pozitiv la acest aliment. Studii ample au demonstrat că un consum regulat de peşte – de trei ori pe săptămână - previne şi încetineşte depunerea de grăsimi pe pereţii vaselor de sânge, protejează organismul împotriva apariţiei bolilor cardiovasculare, cum ar fi infarctul de miocard, accidentul vascular cerebral, hipertensiunea arterială sau tulburările de ritm cardiac.



9) TURMERICUL – sau “Curcuma longa”





Este o plantă ierboasă, de origine asiatică. Rădăcinile din curcuma au un gust aromat, iute, fiind folosită ca şi condiment în bucătăria indiană . Rădăcinile de turmeric conţin ulei volatil, zinziberen şi un colorant galben denumit curcumina. Turmericul este o plantă cu proprietăţi anti-inflamatorii si anti-cancerigene.
De asemenea, stimulează puternic secreţia de bilă, având acţiune colagogă şi coleretică intensă. Se consumă în combinaţie cu ouă fierte în salate.



10) AFINE CONGELATE



Chiar dacă procesul de îngheţare, ca şi cel de fierbere, poate degrada nutrienţii, aceste fructe se consumă de regulă în combinaţie cu iaurtul.
Specialiştii susţin că afinele îmbogăţesc performanţele intelectuale, în special procesul de memorizare.



11) DOVLEAC CONSERVAT



Este o legumă săracă în calorii, dar plină de fibre şi vitamina A, care reglează sistemul imunitar. Se consumă cu puţin unt, scorţişoară sau miez de nucă. Jonny Bowden susţine că are mereu în bucătărie măcar două dintre acele alimente: seminţe de dovleac, pe care le prăjeşte şi le pune în salate, dar şi afine congelate, pe care le consumă în amestec cu iaurt, lapte şi alte cereale mai ales la micul dejun.