traffic analysis

Ce stim despre KIWI ?


__________________________________________

Cărţi de suflet










Tămăduitorul (film YT)      Inocenţă (film YT)
___________________________________________


Kiwi a fost catalogat de specialisti, din punct de vedere al gustului, drept rezultatul imperecherii unei capsuni cu pepenele galben si cu banana. Lasand la o parte aceste proprietati papilo-gustative, trebuie sa stim despre kiwi ca este un fruct foarte bogat in vitamina C. Nu multa lume stie ca acest fruct delicios este originar din China (se numea Yang Tao) si a fost adus prima oara in Noua Zeelanda la inceputul secolului 20, unde a capatat numele de kiwi, dupa pasarea simbol a acestei tari.



PROPRIETATILE DE BAZA

Fructul de kiwi are un aport excelent de vitamina C: practic, un singur fruct mediu, de 75 de grame, poate asigura pana la 95% din necesarul zilnic al organismului uman pentru aceasta pretioasa vitamina. Fibrele, potasiul (continut mai ridicat decat o banana), cuprul, magneziul, vitamina E si manganul sunt restul de nutrienti important continuti de fructul de kiwi.

Mai multe studii internationale facute asupra grupelor de fitonutrienti au relevat ca fructul de kiwi are calitatile cele mai importante dintre fructele exotice atunci cand vine vorba despre protejarea DNA-ului uman. Fibrele din kiwi ajuta la reducerea nivelului colesterolului, ceea ce duce in final la scaderea sanselor aparitiei bolilor inimii.

S-a constatat ca fructul de kiwi contine enzime care au capacitatea de a elimina toxinele din colon, prevenind astfel aparitia cancerului in aceasta zona.




Copiii care sufera de astm au rezultate excelente in scaderea semnelor bolii atunci cand consuma in mod regulat kiwi. Un astfel de studiu a fost facut mai multi ani de zile in randul a mii de copii din Italia, tara mare producatoare si consumatoare de astfel de fructe.
Contraindicatii: persoanele care sufera de boli ale rinichiului sau ale vezicii biliare este bine sa evite consumul masiv de kiwi fiindca acest fruct poate scadea nivelul de calciu din organism; si persoanele care au alergie la latex trebuie sa evite consumul de kiwi;

Calorii: 45 la un fruct mediu de 75 de grame.



ATENTIE CE CUMPARATI SI CUM DEPOZITATI

Pont: Cand alegeti un kiwi, strangeti-l usor intre degetul mare si cel aratator; daca fructul este putin moale, atunci e copt si se afla la maturitate, urmand sa fie si dulce; daca nu se lasa si e tare, inseamna ca nu este copt; daca este prea moale, atunci este trecut;

Acasa, daca ati achizitionat kiwi inca necopt,il mai puteti tine la temperatura camerei maxim o saptamana, insa ferit de lumina soarelui sau de surse de caldura. Daca doriti sa grabiti procesul de coacere, atunci asezati fructul de kiwi intr-o punga de hartie, tot la temperatura camerei, alaturi de banana, pere sau de un mar.



CELE MAI UTILE INTREBUINTARI CULINARE

Kiwi este consumat cel mai mult in starea sa naturala, proaspata, dupa ce i-a fost indepartata coaja poroasa. Daca va decideti sa faceti o salata de fructe in care sa puneti si kiwi, este important sa adaugati de-abia la final acest fruct, fiindca dupa ce este taiat, fructul de kiwi dezvolta enzime care fragezesc nu doar propriul fruct, ci si pe cele cu care intra in contact. Oricum, este recomandat ca fructul de kiwi sa fie consumat in totalitate, si nu lasat jumatate sau mai putin pentru consumul ulterior, fiindca se degradeaza rapid.

Maruntit, kiwi este un excelent toping pentru prajituri, in special tarte, sau creme (budinca). Sucul proaspat din kiwi este delicios, insa este mai gustos in combinatie cu alte fructe, cum ar fi marul sau capsunile. In fine, e bine de stiut (si poate de incercat) ca unele bucatarii, in special din Asia, combina fructul de kiwi cu preparatele din peste.



Iubitorii acestui fruct se pot bucura toata perioada anului datorita combinatiei a-notimpurilor între emisferele de nord si de sud,unde se afla,de asemenea,o multime de producatori.

Contine:
Conform studiilor recente,kiwi este fructul cel mai bogat în substantenutritive.O multime de oameni au aflat deja ca acesta contine mai multa vitamina C decît o portocala.Dar,mai sunt si alte componente sanatoase de care te bucuri cînd consumi un fruct proaspat de kiwi:lutein,fibre,cupru,potasiu,magneziu,vitamina E.În plus,are numai 45 de calorii.



Proprietati curative:
Datorita tuturor componentelor nutritive pe care le contine,consumul de kiwi este foarte indicat pentru a reduce riscul producerii cancerului.
Previne formarea cataractei, care poate cauza orbirea.
Fibrele din kiwi protejeaza împotriva diabetului, a bolilor de inima.
Cuprul din kiwi este vital pentru cresterea copiilor, întarirea oaselor, dezvoltarea cerebrala si sanatoasa sistemului imunitar. Cuprul este folosit de organism pentru crearea celulelor rosii din sînge. Un kiwi contine mai mult potasiu decît o banana.
Potasiul are un rol important în controlarea presiunii sîngelui si a activitatilor inimii.
Magneziul este un mineral vital pentru organism, important pentru formarea oaselor, reglarea ritmului cardiac, relaxarea musculara si functionarea centrilor nervosi. Spre deosebire de alte surse de vitamina E,kiwi este un foarte bun antioxidant.



Ce alegem:
Un kiwi bine copt este un fruct destul de moale la pipait. În general, fructul se alege mai tare si se mai tine la temperatura camerei pentru a se coace bine. Daca este prea moale, fructul s-ar putea sa aiba un gust alterat.

Cum se pastreaza:
Kiwi se pastreaza la temperatura camerei, la 20-25 grade C. În general nu se pastreaza prea mult timp înainte de a fi consumat. Pentru o perioada mai lunga înainte de consum, kiwi se poate pastra în frigider sau într-o camera rece.



Cum se consuma:
Kiwi este delicios proaspat. Se poate taia in jumatate si consumat direct din coaja, cu ajutorul unei lingurite. Se pot prepara delicioase sucuri naturale, salate de fructe sau tarte.



CONCLUZIE:

Fructul de kiwi este folosit si pentru tratamente cosmetice (aplicarea de felii pe ten, pentru 15-20 de minute) dar este util si pentru diete, existand o dieta de doua saptamani pe baza de kiwi si branza de vaci, cu un consum de 200 de grame zilnic. Aflat pe locul trei in topul concentratiei de vitamina C, dupa portocale si struguri, fructul de kiwi ramane iubit pentru textura sa cremoasa, pentru gustul dulce si racoritor, dar si pentru calitatile energizante si de prevenire a mai multor afectiuni.

___________________________________________________



Opt motive pentru care sa mananci kiwi

Kiwi te pastreaza in forma. Ai mancat vreodata agrise chinezesti? Esti sigur ca nu? Este vorba despre kiwi, fructe originare din China, descoperite de americani abia prin anii '60.. Desi la prima vedere nu par prea apetisante, ele au un gust minunat si sunt uneori mai bune decat un medicament. In China li se spunea Yang Tao. Misionarii care le-au adus in Noua Zeelanda, la inceputul secolului XX, le-au botezat 'agrise chinezesti'. Prima oara cand au ajuns in Lumea noua, prin 1960, pe masa unui restaurant, i-au incantat simturile unui negustor american, care s-a gandit sa le importe. Au primit numele de kiwi, de la pasarea neo-zeelendeza cu acelasi nume, cu ale carei pene seamana.



Ce beneficii au aceste fructe?

1. Sunt o excelenta sursa de fibre, care ajuta la curatarea colonului de toxine si la reducerea aparitiei cancerului de colon. Ele ajuta si la scaderea nivelului colesterolului, ceea ce duce implicit la reducerea riscului producerii unui atac de cord. In plus, fructele bogate in fibre, ca si kiwi, ii ajuta pe bolnavii de diabet sa tina glicemia sub control.



2. Consumul acestor fructe este un mod delicios de a-ti pastra inima sanatoasa. Daca mananci cateva kiwi pe zi, reduci riscul formarii cheagurilor de sange si cantitatea de grasime (trigliceridele) din sange. Fructele au acelasi efect ca si aspirina, numai ca cea din urma poate provoca ulcer.

3. Confera protectie contra astmului si altor afectiuni respiratorii, datorita continutului mare de vitamina C. Intr-un kiwi se gaseste si mai multa vitamina C decat intr-o portocala. Un studiu facut de italieni pe 18 mii de copii arata ca simptomele de astm sunt cu 44% mai rar intalnite la copiii care mananca intre 5 si 7 citrice si kiwi pe saptamana, decat la cei care mananca aceste fructe mai putin de o data pe saptamana. Micutii care sufereau de astm la inceputul studiului au avut cel mai mult de beneficiat de pe urma experimentului. Dupa un "tratament" cu kiwi starea lor de sanatate s-a imbunatatit.



4. Este bun si pentru ochi: ajuta organismul sa lupte contra degenerarii oculare. Desi ai invatat ca morcovii fac bine la vedere, se pare ca aceste fructe ii depasesc. Oftalmologii au ajuns la concluzia ca, mancand 3 sau mai multe fructe pe zi, reduci cu 36% riscul de aparitie a degenerarii oculare.

5. Fitonutrientii din kiwi ne protejeaza ADN-ul. Acest fruct i-a fascinat pe cercetatori prin capacitatea lui de a apara ADN-ul de bombardamentul radicalilor liberi. Kiwi este o sursa importanta de fitonutrienti si antioxidanti - substante care intarzie imbatranirea celulelor. Unii spun ca si coaja este foarte bogata in nutrienti si ca, daca o speli si indepartezi puful, o poti manca fara probleme.



6. Kiwi mai contine alti doi antioxidanti: vitamina E si A. Vitamina E confera sanatate pielii si grabeste vindecarea anumitor boli de piele si rani.

7. Cine are lipsa de potasiu, magnezium si fosfor este bine sa manance tot kiwi.

8. Continutul mare de vitamina C previne artrita si ateroscreloza si intareste sistemul imunitar. Singura problema ar fi ca, asemeni capsunilor, kiwi pot provoca anumitor persoane reactii alergice, este vorba in special de copiii care sunt predispusi la alergii. Aceste fructe nu se recomanda bolnavilor de rinichi. Ele contin oxalati, substante care se pot cristaliza si pot afecta sanatatea.